انواع ماشین شارژی
بازدید
زمان مورد نیاز
برای مطالعه

راهنمای خرید ماشین شارژی

فهرست

امتیاز
No votes yet.
Please wait...

راهنمای خرید ماشین شارژی

ضمن عرض ادب و احترام به کاربرهای محترم مجله آیبایک ، امروز قصد داریم که توضیحاتی در مورد ماشین شارژی، انواع آن، مشخصات مهم و اساسی و مدلهای مختلف این اسباب بازی محبوب ارائه کنیم. تا اون دسته از والدین عزیزی که قصد خرید ماشین شارژی دارند با اطلاعات کافی و مناسب بتوانند یک انتخاب خوب و مناسب داشته باشند.

همچنین اگر برای خرید نیاز به یک راهنمای سنی داشتید می توانید به مقاله ی “راهنمای سنی خرید ماشین شارژی” مراجعه کنید.

ماشین شارژی فورد

ماشین شارژی یک اسباب بازی با اهمیت

ماشین شارژی یک اسباب بازی نسبتا جدید، بسیار جذاب و در عین حال بسیار مفید و ارزشمند است. از آنجایی که کودکان در سنین فراگیری مهارتهای حرکتی و کنترلی دائما در صدد تقلید و الگوبرداری از رفتارهای والدین خود هستند، این یک فرصت عالی است تا والدین از طریق فراهم نمودن اسباب بازیهای مناسب زمینه را برای افزایش مهارتهای حسی و حرکتی، مهارتهای کنترلی و حتی افزایش هوش هیجانی کودک مهیا نمایند. در این بین این محصول پرفروش بدلیل علاقه وافر کودکان به رانندگی (مشابه والدین) یک اسباب بازی ایده ال می باشد، که علاوه بر موارد فوق باعث شور و هیجان و سرگرمی و شادی بچه ها خواهد شد.

تقویت اعتماد بنفس در کودک نیز از بزرگترین مزایای این وسیله مهیج و سرگرم کننده است. در عین حال می توان برای آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی و احترام به آنها بهره جست.

ماشین شارژی courageماشین شارژی dkماشین شارژی فلامینگوماشین شارژی آئودی

انواع ماشین های شارژی

تنوع این اسباب بازی از لحاظ شکل ظاهری بسیار بالا است، به نوعی که می توان گفت تمام مدلهای موجود از خودروهای واقعی که در خیابانها تردد دارند را در شکل کوچک شده آن بصورت ماشین شارژی می توان یافت. مدلهای سواری، شاسی بلند، جیپ و آفرود از برندهای معروفی نظیر پورشه، مازراتی، بنز، بی ام دابلیو و… را در قالب این محصول می توان یافت. تاثیر این بخش در انتخاب صرفا از لحاظ ظاهری بوده و بهتر است در اختیار کودک قرار داشته باشد.

اما دسته بندیهای اصلی آن براساس موارد زیر می باشد و بهتر با در نظر گرفتن شرایط زیر بهترین نوع آن را انتخاب کنیم:

ماشین شارژی فورد

تاثیر سن کودک و مشخصات فیزیکی کودک در انتخاب

با توجه به سن، قد و وزن کودک باید دقت کرد که ابعاد و قابلیت تحمل وزن ماشین شارژی بگونه ای باشد که فرزند ما براحتی بتواند چند سالی از آن استفاده نماید.علاوه بر آن ماشین های شارژی با تعداد موتورهای بیشتر و سرعت بالاتر برای رده سنی نوجوان مناسب می باشد که توانایی بیشتری در کنترل دارند و مسلما برای سنین پایین تر بهتر است از ماشین های با سرعت پایین تر جهت ایمنی بیشتر فرزندمان استفاده کنیم.بعضی از ماشین های شارژی با ابعاد بزرگتر برای استفاده همزمان دو کودک مناسب می باشند.در این بین داشتن ریموت کنترل برای استفاده بچه های کوچکتر بسیار توصیه می شود، چرا که در این حالت والدین با نظرات بیشتری می توانند امنیت بیشتری برای کودک فراهم کنند.

تاثیر محیط در انتخاب

تصمیم داریم کودک ما وسیله بازی شارژی خود را در چه محیطی استفاده و نگهداری کند، داخل آپارتمان، حیاط خانه، خیابان و یا پارک و یا حتی روی ماسه های ساحل دریا، در هر کدام از شرایط بالا خیلی مهم است که چه مدل ماشین شارژی را انتخاب می کنیم.

 

شاید دوست داشته باشید بخوانید: ماشین شارژی، هدیه ی بی نظیر برای کودکان!

 

باطری و تاثیر آن

بطور مثال اسباب بازی مناسب یک آپارنمان با متراژ پایین و متوسط است که اولا از لحاظ ابعاد و اندازه خیلی بزرگ و دست و پا گیر نباشد و علاوه بر آن سرعت خیلی بالا هم نداشته باشد تا احتمال آسیب به کودک و وسایل خانه کمتر شود. یک ماشین شارژی تک موتوره با ابعاد کوچک برای این منظور ایده ال است و با توجه به اینکه همیشه پریز برق جهت شارژ آن در دسترس است، نیازی به چند باطری نداریم و یک باطری قابل شارژ برای اینکار کافی است.

در یک محیط باز مثل حیاط خانه یا پارک می توانیم یک ماشین شارژی با ابعاد بزرگتر، تعداد موتور بیشتر، سرعتهای بالاتر و تعداد باطری بیشتر را انتخاب کنیم.

بدیهی است برای استفاده در محیط ساحلی توجه به نوع چرخ ها و قدرت بیشتر موتورها بسیار مهم است و معمولا ماشین های شارژی ساحلی بطور اختصاصی برای این منظور تهیه شده اند.

ماشین شارژی پورشه

امکانات جانبی ماشین شارژی

امروزه ماشین های شارژی با امکانات جانبی(آپشن) فراوانی تولید می شوند و هر روزه سازندگان این اسباب بازی پرطرفدار و مهیج بر تنوع این آپشن ها می افزایند. در ادامه برخی از این امکانات آورده شده است:امکان پخش موزیک (اتصال به USB و یا تلفن همراه) (برای داشتن یک تجربه واقعی و جذاب تر از رانندگی این قابلیت خیلی مفید است البته اگر قصد استفاده داخل آپارتمان را ندارید).

  1. دسته حمل چمدانی (این مورد برای حمل و جابجایی ماشین شارژی خیلی مفید است، جاپایی ماشین شارژی بدون داشتن این دسته جهت حمل بسیار دشوار و بد دست است).
  2. صدای استارت واقعی موتور (تجربه واقعی تر رانندگی).
  3. صدای موتور چراغ ها (برای استفاده در شب و همینطور زیبایی بیشتر ماشین شارژی).
  4. راهنما (مفید برای آموزش برخی از عملکرد های چراغ راهنما در خودرو های واقعی به کودک و در عین حال ایمنی بیشتر برای استفاده در محیط بیرون).
  5. دربهای بازشو (راحتی کودک در زمان سوار و پیاده شدن و جذابیت بیشتر اسباب بازی).
  6. کمک فنر (بسیار مهم و حیاتی است، این قابلیت برای جلوگیر از صدمه دیدن کمر و زانوهای کودک توصیه میشود تا کودک در زمان استفاده در محیط بیرون سواری نرم تر و راحت تری را نیز تجربه کند).
  7. کمربند ایمنی (علاوه بر افزایش ایمنی کودک در هنگام بازی با این وسیله، از دوران کودکی الزام استفاده از کمر بند ایمنی را به او آموزش می دهید).
  8. صندلی چرمی (زیبایی بیشتر خودرو و راحتی بیشتر راننده کوچولو).
  9. نمایشگر میزان شارژ
  10. قفل ایمنی عدم روشن شدن در زمان شارژ (روشن شدن و استفاده از ماشین شارژی در زمان شارژ می تواند بسیار خطرناک باشد، لذا با داشتن این قابلیت احتمال آسیب به فرزند دلبندمان را از بین می بریم)
  11. کنترل از راه دور (ریموت کنترل) (در مواقعی که کودک توان راهبری آن را به تنهایی نداشته و یا والدین احساس نیاز می کنند که نظارت بیشتری روی کودک خود داشته باشند این وسیله بسیار کارساز می باشد. البته این نوع ماشین ها قابلیت استفاده توسط خود کودک را صرفا با یک اهرم انتخابگر فراهم می نماید)

مجله آیبایـک

نظرات کاربران

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *