تعلیق دوچرخه کوهستان

تعلیق دوچرخه

تعلیق دوچرخه کوهستان

تعلیق دوچرخه کوهستان

تعلیق کامل

با تولید این نوع دوچرخه تغییرات زیادی در دوچرخه سواری بوجود آمده، ایده کلی این است که نیرویی که از دوشاخه جلو و شوکی که از چرخ عقب به دوچرخه سوار وارد می شود در کمترین حد ممکن باشد .با وجود تعلیق کامل در جلو و عقب ،فشار بر روی دوچرخه سوار را کاهش داده ، باعث افزایش کشش شده و باعث لذت بیشتر در دوچرخه سواری می گردد.دوچرخه سواران ماهر می توانند از هر نوع رکاب و دوچرخه ای استفاده کنند، اما دوچرخه می تواند مشکلاتی را به آنان وارد کنند ،از جمله هنگام صعود به قله خیلی از توان آنان از دست می رود و خستگی زیادی را متحمل می شوند. ولیکن سیستم های تعلیق کامل توانایی تنظیم چرخ عقب را داشته و باعث می گردد تا انتقال قدرت بهتر و کارایی بالاتری را برای دوچرخه سوار تامین کندسیستم تعلیق دوچرخه

سفت و سخت

این نوع از دوچرخه کوهستان خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرد ، دوچرخه های کوهستانی سفت و سخت هیچ  گونه سیستم تعلیقی ندارند، آن ها ارزان تر هستند و شرایط نگهداری راحت تری دارند، اما اکثر دوچرخه سواران ترجیح می دهند که دوچرخه دارای سیستم تعلیق جهت راحتی بیشتر باشد، اکثر دوچرخه سواران دوچرخه های سفت و محکم از لاستیک های پهن با فشار کم لاستیک استفاده می کنند زیرا باعث نرم تر شدن آنان می گردد .

برای مطالعه پیشنهاد می شود : سفر با دوچرخه

سیستم تعلیق دوچرخه

هاردتیل

این دوچرخه ها در جلوی دو شاخ خود دارای سیستم تعلیق می باشند، تا ضربه روی چرخ جلو را جذب کند، اما سیستم تعلیق در چرخ عقب وجود ندارد. هارد تیل های معمولاً ارزان تر از دوچرخه های کامل بوده و دارای قطعات متحرک کمتر شرایط نگهداری آسان تر و ارزان تر نسبت به تعلیق کامل دارند. اکثر هارد تیل ها دارای قابلیت قفل تعلیق دو شاخه جلو هستند که دوچرخه را کاملاً سفت و سخت می کند. دوچرخه سواران معتقدند حرکت دوچرخه های هارد تیل رو به جلو و انتقال مستقیم نیرو بین فشار پدال رو به پایین و تایر عقب راحت تر صورت می گیرد. با هارد تیل ها می توانند اغلب بین خانه و کوهستان را طی کرده و گزینه ای جامع برای همه راه های صاف و مسیر های سخت بوده و از نظر تعمیرات و شرایط نگهداری، آسان تر تعمیر می گردد.

تعلیق دوچرخه

درباره نویسنده

ارسال دیدگاه